منتدى الضحك والفرفشة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى الضحك والفرفشة

ضحك - لعب - جد - حب

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» ريمكس جامد جدا
لسه طازة وابقي امسك نفسك من الضحك Icon_minitimeالأربعاء يوليو 08, 2009 6:38 pm من طرف الشبح

» الحب مش رواية شرقية
لسه طازة وابقي امسك نفسك من الضحك Icon_minitimeالجمعة مارس 13, 2009 5:55 pm من طرف زائر

» منتدى شباب جدعان
لسه طازة وابقي امسك نفسك من الضحك Icon_minitimeالأربعاء فبراير 04, 2009 1:32 am من طرف Admin

» انتظرونا قريبا على
لسه طازة وابقي امسك نفسك من الضحك Icon_minitimeالخميس يناير 08, 2009 6:13 pm من طرف Admin

» احبك حتى الموت
لسه طازة وابقي امسك نفسك من الضحك Icon_minitimeالخميس ديسمبر 25, 2008 11:46 pm من طرف فارس الرومانسية

» بحبك ظلموني
لسه طازة وابقي امسك نفسك من الضحك Icon_minitimeالخميس ديسمبر 25, 2008 11:44 pm من طرف فارس الرومانسية

» متى يسقط الرجل او المرأه من نظرك؟؟!!!
لسه طازة وابقي امسك نفسك من الضحك Icon_minitimeالجمعة نوفمبر 14, 2008 11:31 am من طرف emad_love

» يا حلي اعضاء دي احلي مسجات
لسه طازة وابقي امسك نفسك من الضحك Icon_minitimeالخميس نوفمبر 13, 2008 7:33 pm من طرف sama

» ازاي تطفشي خطيبك
لسه طازة وابقي امسك نفسك من الضحك Icon_minitimeالخميس نوفمبر 13, 2008 6:41 pm من طرف sama

ازرار التصفُّح
 البوابة
 الفهرس
 قائمة الاعضاء
 البيانات الشخصية
 س .و .ج
 ابحـث
التبادل الاعلاني

لسه طازة وابقي امسك نفسك من الضحك

كاتب الموضوعرسالة
الشبح
Admin

لسه طازة وابقي امسك نفسك من الضحك Empty
مُساهمةموضوع: لسه طازة وابقي امسك نفسك من الضحك   لسه طازة وابقي امسك نفسك من الضحك Icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 03, 2008 12:14 am

صعيدى راكب تاكسى السواق نزل يحيب علبة سجاير لاقاة خلع عصاية

الفتيس
سالة لية خلعتها
قلة شفتك عمال تلخلخ فيها قلت لما اشلهالك علشان متتعبش

في واحد احول يستقبل ابوه في المطار حب الشنطة وشال ابوه

محششين قاعدين يصلوا واحد عطس قال الحمد لله قال الثاني يرحمك الله قال الثالث مايجوز تتكلموا قال الرابع كل صلاتكم غلط قال الخامس الحمد لله انا ماتكلمت

أجوبــة طالــب عبقــري

الرجاء من الأخوة المدرسين تناول حبتين ضد الشلل قبل قراءة هذا المقال

ماذا تعرف عن أشهر القادة العسكريين في الحرب العالمية الأولى؟
ـ كلـــهم ماتوا

إذا أعطاك احد برتقــالة فماذا تقــول له؟
ـ أقول له قشرها

ماذا فعل الرومانيون بعد عبورهم البحـــر المتوســـط؟
ـ جففــوا ملابســــهم

أيهما أبعد استراليـا أم القمـر ولمــاذا؟
استراليــا لأننا نشــوف القمــر بس ما نشــوف استراليــــا
' علي بابا ' هل هــو مذكــر او مـــؤنث؟
ـ مذكــــــر طبعا لأنه لو كان مـــؤنث قلنــا ' علي ماما

عـــــرف كــلا مـن : الفيـزياء ... الكيميــــاء؟
ـ الفيزيا ء : مركـــز الثقـــل في الـــرسوب
أما الكيمياء : فهـي درس عديــم اللـــون والطعـــم والرائحة قلـيل الذوبـان فـي الدمــاغ

خـمسـة بنطلونات + خـمسـة قمصــان + أربعة أحذية _ أكــرمك الله _ فما النتيجة؟
ـ خـمسـة رجـال فيهم واحـد حـافي

اذكـــر ثلاثــــة أنواع من السمـــك؟
ـ سمك مقلي , سمك مشوي , سمك مملح

أعط مثـالا للأشيـــــاء التي لا تــذوب في المـــاء؟
السمـــك-

ادخــل كلمـــة ' دام ' في جملـة مفيـدة؟
ـ ذهبت 'المــدام ' إلى الســـوق
مــاذا تعـرف عن الــبحـر الـــميت؟
كـان مريـض قبـل لا يمــوت-

سرق لصــــان عشـــرين ريالاً فمــا نصـيب كــل واحـد منهما؟
ـ تقطـع أيديهما

حــول عبارة ' تذهـب أمي الى الســوق ' الى صيغة المــاضي
ـ ' تذهـب جـدتي إلى الســوق

مره واحد محمل فراخ وهوه معدي علي كمين سالوه الظابط محمل ايه قالو فراخ يابيه قالو بتاكلهم ايه رد عليه السواق باكلهم علف ودره ام الظابط لا الفراخ مايكلوش علف و دره دول بيكلو لانشون وبسطرمه وراح عملو مخالفه غالسواق بعد مامشي جه عالكمين التاني فالظابط بيسالو محمل ايه قالو فراخ يا باشا قالو بتاكلهم ايه قالو لانشون و بسطرمه قالو ازاي الفراخ بتاكل دره وعلف مش لانشون وبسطرمه وراح عملو مخا لفه وبعد السواق مامشي وجه عالكمين التالت فالظابط بيسالو محمل ايه يا اسطي قالو فراخ يا باشا قلو بتاكلهم ايه بص يا باشا انا بدي كل فرخه نص جنيه وهيه تاكل اللي علي مزجها

مرة واحد غبي ماشى فى الشارع قال يارب يااااارب احط ايدى في جيبى الاقى 10جنيه يااااارب، حط ايده في جيبه لاقاه مخروم رجع يدور عليها لتكون وقعت

مرة واحد راح يخطب واحدة باباها قال له بس البنت لسة بتدرس، قال له خلاص اجلها في الفسحه

مرة واحد محشش لقي كنز قال: كويس فاضل الخريطة!!

مرة واحد غبي ابنه قاله انا عاوز موبايل ابوه قاله موافق بس بشرط تركب اخواتك معاك
واحد غبي عنده ارق ومش عارف ينام....قال له صاحبه عندي لك طريقة للنوم مؤكدة...عد من واحد الى خمسميه... أخونا مكدبش خبر... وأول ما الدنيا ليلت راح للسرير وبدا يعد .. واحد .. اثنين .. ولما وصـل الى ميه وتسعة وتسعين ...كبس عليه النوم … قـام جري غـسـل وشه ورجــع للـسـريـر يـكـمـل الـعـد
إتنين أغبية إشتروا حصانين وعاوزين يفرقوهم عن بعض راح الأولاني قطع ديل حصانه وقال لزميله أنت حصانك ديله مش مقطوع قاله لا مش باينه، راح شوية ورجع راح قاطع رجل حصان زميله وقال له حصانك رجله مقطوعة قال له لا مش باينه، راح قاطع راس حصانه ورجع قاله حصانك راسه مش مقطوعة قاله بيتهيألي أوضح حاجه إن حصانك بني وحصاني أبيض

مرة واحد غبى ماشى فى الشارع لقى قرد مشي بيه قابل عسكرى مرور سألوا اودى القرد ده فين العسكرى قال له ودىه جنينة الحيوان تانى يوم معدى بالقرد العسكرى قال له مش قلتلك وديه جنينة الحيوان قال له ما أنا وديته امبارح ، النهاردة بقى هاوديه السينما
مره قرية كلها أغبيا كان فيها حفره كل يوم واحد يقع فيها عملوا مجلس علشان يشوفوا حل للحفره دي قام واحد وقال يا جماعه احنا نحط عربية اسعاف جنب الحفره علشان المصابين يتنقلوا بسرعه قام التاني قال احنا نبني مستشفى جنب الحفره علشان يتنقلوا أسرع قام التالت قالهم يا جامعه انتوا مغلبين نفسكم ليه احنا نردم الحفرة دي ..ونحفر واحدة تانية جنب المستشفى

واحد راح يشتري عربية .لقى كل العربيات غالية عليه.بعدين لقى عربية قديمة و عليها تراب كتير بس سعرها مناسب.صاحب المحل قال له العربية دي فيها ميزة هايلة.بص كدة ..وقام مسح بإيده التراب اللي عليها قام طلع منها عفريت .قال له :شبيك لبيك تطلب إيه؟ قال له هات شاي للبيه حالاً..في لحظة كانت كباية الشاي قدام الراجل .قام اشترى العربية فوراً و ساقها و طلع بيها على حتة أرض فاضية و قام نزل و مسح التراب اللي علي العربية. قام طلع له العفريت. قاله عايزك تبني لي هنا قصر كبير فيه جنينة و حمام سباحة و ملعب تنس و..... قام العفريت قال حيلك حيلك إنت فهمت غلط .. أنا شاي و قهوة بس
.

مرة واحد مسطول قاعد يفكر مع نفسه ويقول "جمبرى فى الطبق؟ لا لا ارنب فى الجردل؟ برضه لا مش دى استكوزا فى البانيو؟ يوووة برضه مش دى، انا هتصل اعرف من الدكتور احسن." راح اتصل بيه وساله "يا دكتور انا عندى ايه؟" قال له "انا قولت لك ميت مرة انت عندك سرطان فى الحوض

لسه طازة وابقي امسك نفسك من الضحك
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-